Terug naar het overzicht


Kinderen groeien op in een wereld vol reclame. Ze zien niet alleen reclame op tv, maar ook op de sociale media die ze gebruiken, in de games die ze spelen, in de video’s die ze kijken en in hun favoriete apps.
Om ervoor te zorgen dat kinderen volledig kunnen profiteren van de kansen die reclame biedt (entertainment, communicatie en culturele ontwikkeling) en minder gevoelig zijn voor de risico’s van de toenemende commercialisering is het belangrijk dat zij zich ontwikkelen tot slimme en bewuste kinderconsumenten.

Het lesmateriaal van Reclame Masters bestaat uit 4 modules die gericht zijn op kennis over reclame, ervaren wat reclame met je doet, hoe ga je slim om met reclame, en tenslotte leren kinderen om zich ook daadwerkelijk als een bewuste en slimme consument te gedragen wanneer zij met reclame te maken krijgen.

Het hele project duurt ca. 10 uur en bestaat uit lessen, klassenopdrachten, individuele opdrachten, thuisopdrachten en debatopdrachten.
De mediacoach van de bibliotheek introduceert het project in de klas en is beschikbaar voor verdere begeleiding indien dat gewenst is.

Groep
Groep 4 Groep 5 Groep 6
Soort
Lezen a la Carte 4 - 12 jaar
Thema
Mediawijsheid
Tarief

Prijs: € 83,-
Prijs binnen dBoS uren: € 47,- en 1 dBoS uur


Project Bestellen


Periode B 14 januari 2019 t/m 22 maart 2019 (12 beschikbaar)
Periode C 15 april 2019 t/m 28 juni 2019 (12 beschikbaar)

Staat je instelling er niet tussen?
Neem dan contact op met het Jeugdteam.

Let op! Elk project is berekend op één klas. Wil je het project meer dan één keer ontvangen, dan dien je het project nogmaals te bestellen.

Vermeld bij projecten die beschikbaar zijn voor meerdere groepen a.u.b. voor welke groep het bestemd is.